SEO (veebilehe otsingumootoritele optimeerimine) on oluline osa edukast turundusest, eriti kui soovid oma veebilehte nähtavamaks muuta ja teha suuremat müüki väiksemate pingutuste ja kuluga. Nähtavamaks muuta – mida see tähendab? Selle all mõeldakse, et kui sinu ettevõtte potentsiaalne klient kasutab teenuste või toodete otsimiseks otsingumootorit, siis sinu veebileht on otsingutulemustes esimeste seas.
Siin on mõned põhjused, miks enne veebilehe loomist tasub konsulteerida SEO spetsialistiga:
- Nähtavus otsingumootoris: 53,3% kogu veebiliiklusest tuleb Google’i orgaanilisest otsingust (tasuta veebilehtede järjestus otsingumootoris, mitte reklaam). SEO aitab sinu veebilehte otsingumootorites paremini esile tuua[1].
- Klikimäär ja positsioon otsingutulemustes: Esimesel otsingutulemuste lehel olevad veebilehed saavad otsingumootorites ligi 95% kõigist külastustest[2]. Seega tasub SEO-ga tehtud töö mitmekordselt ära.
- Märksõnade analüüs (märksõnad – inimeste poolt otsingus kasutatavad sõnad või fraasid): SEO spetsialist aitab leida õiged märksõnad, mida kasutada veebilehe sisus, meta-elementides (info elemendid, mida veebilehel ei näe aga näeb otsingumootoris otsingutulemustes) ja viitab sellele, milline peaks olema veebilehe struktuur. Oluline on valida märksõnu, mis toetavad sinu äri eesmärke. Märksõnade uurimine on oluline osa SEO auditist.
- Veebilehe kasutajamugavus: SEO konsultatsioon hõlmab mitmeid tehnilisi soovitusi, mis parandavad veebilehe kasutajakogemust, näiteks kiire laadimisaeg, õiged inimest kõnetavad pealkirjad, alt-tekst piltidele jne.
- Säästab mitmekordselt turundusele kuluvat raha: Veebilehte on võimalik internetis turundada mitmes kanalis, kuid see kõik maksab, kuna on enamasti tasuline teenus erinevates platvormides. Orgaanilises otsingus “välja teenitud” nähtavuse eest aga enam peale õiget SEO-d maksma ei pea (v.a. tugeva konkurentsi korral) ja tasuta veebiliiklus on aastateks garanteeritud (kui ei tehta rumalusi nagu näiteks “tahaks uut veebilehte” ilma SEO spetsialistiga konsulteerimata). Enamgi veel, kui tehniline SEO (laadimiskiirus, kasutajakogemus) on korras, siis:
- kulu reklaamile tuleb väiksem, sest tihti on kasutajakogemuse näitajad nagu laadimiskiirus lõpliku kliki hinna kujunemisel määrav (Google Ads)
- veebilehe müügitulemused: kasutajakogemus mõjutab seda, kas või kui palju juba suvalisest kanalist veebilehele jõudnud potentsiaalseid kliente sooritavad ostu või teevad päringu. Kui veebilehe laadimisaeg on suur või muud visuaalsed ja funktsionaalsed tegurid häirivad või ei tööta, siis paljud inimesed (eriti nutitelefonide kasutajad) loobuvad ja proovivad saada soovitut konkurentide veebilehel
- säästad raha veebiarendusele: kui teha enne veebileht ja alles siis mõelda SEO-le, siis ühel hetkel avastad, et veebileht on vaja ümber teha, et viia vastavusse SEO reeglitele. Tihti valmis lehe ümber tegemine on arenduse seisukohast keerulisem ja läheb kulukamaks esialgsest veebilehest.
Kas SEO konsultatsioon on kallis lõbu?
Kindlasti odavam, kui hilisemad “parandused”. Üldjuhul on SEO spetsialisti kulu tunnipõhine ja tunni hind sõltub spetsialisti kogemusest. Algajad spetsialistid (freelancerid) võivad küsida 15-25€ tunnis, suurte kogemustega tippspetsialistid, kes tõenäoliselt töötavad agentuurides võivad maksma minna ka 100€ tunnis, kui mitte rohkem. Kumba valida? Ilmselt tuleks ennekõike lähtuda sellest, kui tõsiselt sa enda ettevõtmisesse suhtud ja siis muidugi millised rahalised võimalused sul on – need oleksid soovitatavad kriteeriumid.
Iseenesest kulub sellisele veebilehe tegemisele eelnevale konsultatsioonile spetsialistil lihtsamate äride puhul, kus vaid paar teenust või toodet 3-4 tundi, e-poodide puhul üldjuhul 10+… tundi, sõltuvalt tootekategooriate arvust. Põhiline ajakulu läheb märksõnaanalüüsile ja sõltub teenuste või tootekategooriate arvust. Seda tuleks siis enne SEO spetsialisti poole pöördumist endal välja selgitada ja päringus eelinformatsioonina välja tuua.
Ettevõttele kodulehe tegemine on investeering, millesse on mõtet vastutustundlikult suhtuda. Kasuta kindlasti SEO spetsialistide kogemust, et säästa raha ja teenida suuremat tulu.