Mis on SEO ja millised on põhielemendid?
SEO (lühend ingliskeelsest väljendist “Search Engine Optimization”) ehk veebilehe väärtuse ja kasulikkuse parandamine otsingumootorite jaoks on protsess, mille eesmärk on parandada veebilehe nähtavust otsingumootorites. Lihtsamalt öeldes aitab SEO teie veebilehel Google’i otsingutulemustes kõrgemal kohal paikneda, mis omakorda tähendab, et rohkem inimesi näeb ja külastab seda veebilehte.
Siin on mõned põhipunktid, mida SEO puhul silmas peetakse:
1. Märksõnad: Need on sõnad või fraasid, mida inimesed kasutavad otsingumootorites, et leida informatsiooni, teenuseid või tooteid, mida osta veebist. Kui teie veebileht sisaldab õigeid märksõnu, on suurem tõenäosus, et inimesed leiavad teie lehe. Nende märksõnade teada saamiseks on tarvis teha märksõnaanalüüs (link).
2. Sisu kvaliteet: Hea sisu on oluline, sest see hoiab lugejaid, ostjaid või kliente teie lehel kauem ja julgustab neid teie lehte külastama või teenuseid või tooteid uuesti tarbima. Sisu all mõeldakse nii teksti kui ka visuaalset sisu piltide või videote näol.
3. Lehe kiirus: Kiiresti laadivad lehed pakuvad paremat kasutajakogemust ja otsingumootorid eelistavad neid, sest inimesed eelistavad kiiresti laadivaid veebilehti.
4. Mobiilisõbralikkus: Kuna paljud inimesed kasutavad interneti sirvimiseks mobiilseadmeid, peab teie veebileht olema mobiilisõbralik, mis tähendab seda, et veebilehte on mugav kasutada mobiiltelefonis ja see laeb kiiresti.
5. Tagasilinkide ja arvustuste arv: Kui teised usaldusväärsed saidid lingivad teie lehele, näitab see otsingumootoritele, et teie veebilehe sisu või äri on väärtuslik ja usaldusväärne. Samas oluliselt tähtsam on inimeste antud arvustused ja tagasiside ettevõtte või veebilehe kohta sotsiaalmeedias, arvustuste saitidel ja eriti otsingumootorites (näteks Google arvustused, Booking.com, Trustpilot jpt), sest reaalsete inimeste arvamus on usaldusväärsem, kui tagasilingid, mis võivad olla kunstlikult tekitatud.
Ehk mis on SEO?
SEO on pidev protsess, sest otsingumootorid muudavad sageli oma algoritme ja konkurendid investeerivad veebilehe nähtavuse parandusse konkurentsi eesmärgil pidevalt. Seega on oluline pidevalt oma veebilehte optimeerida (täiendada ja parandada kasutajakogemust), ajakohastada ja jälgida konkurentsi ning nähtavust otsingumootorites, mis aitab täiendada SEO strateegiat. Parima efektiivsuse saavad tagada vaid kogenud SEO spetsialistid ja SEO teenuse osutajad.