21 küsimust, mida endalt küsida enne e-poe loomist

by

Eduka e-poe loomine; selle pidamine ja haldamine, mis oleks võimeline kiireks arenguks, nõuab põhjalikku eeltööd, loogikat, visiooni ja natuke võlukuntsi. Õigete küsimuste küsimisega enne e-poe tellimist, disainimist või arendamist on võimalik hoida kokku palju väärtuslikku aega ning raha. Mida peaksid teadma enne e-kaubanduse äriga alustamist ja e-poe loomist?

21 küsimust, mida endalt küsida enne e-poe loomist:

1. Kas veebileht koosneb ainult e-poest? Kuidas on lood lehtedega, mis on pühendatud ettevõtte teistele aspektidele?
2. Mida täpsemalt hakkad Sa oma e-poes müüma? (eksport, elektroonika, teenused jms)
3. Kui palju tooteid või teenuseid on plaanis e-poes müüa?
4. Kas e-poes pakutavatele toodetele või teenustele on vajalik luua erinevaid kategooriaid või alamkategooriaid?
5. Kas Sinu tooted või teenused vajavad spetsiifilisi atribuute? Milliseid? (Näide: Tootena on t-särk aga valikus on erinevaid suuruseid ja värve.)
6. Kas e-poodi tuleb ka tooteid, mis on täielikult kohandatud kliendi vajadustele? Missugused tooted?(näiteks kaubamärgiga särk või ettevõtte logoga kalender)
7. Kas e-poes pakutavatest toodetest on ka kvaliteetseid pilte?
8. Missugused tarnemeetodid e-poodi tulevad?
9. Kas e-poes müüdavatelt toodetelt on vajalik küsida ka käibemaksu? Kas teie toodetele ja teenustele saab eraldi käibemaksu lisada? Kui jah, siis kirjeldage maksureegleid.
10. Missuguseid maksemeetodeid soovite e-poodi? Kas soovite kasutada ka „makseväravat“?
11. Kas plaanis on müüa liitumistasu põhiseid(subscription) tooteid? Kas e-pood vajab korduvmakse meetodit?
12. Kas toodetele või teenustele on vaja erisoodustuste funktsionaalsust, nagu näiteks edasimüüjatele, hulgimüüjatele või püsiklientidele?
13. Kas müüdavatele toodetele või teenustele on ka müügilimiiti vaja? (näiteks laoseis või vaba ruum)
14. Kas e-poodi on vaja ka integreerida mõne olemasoleva süsteemiga? Kui jah, millistega?
15. Kas soovite lisada ka filiaalsüsteemi (affiliate) või soovituste (referral) programmi?
16. Missugust raporteerimist kodulehelt vajate?
17. Kas leht tuleb ühe- või mitmekeelne?
18. Kas e-pood peab olema võimeline vastu võtma erinevaid valuutasid maksmisel?
19. Kas on vajalik importida või üle tuua andmeid uuele lehele?
20. Kas olete mõelnud ka veebimajutuse peale, kui jah siis millisele?
21. Kuidas saab veebimajutus hakkama vahemällu salvestamisega (caching)?

 

1. Kas veebileht koosneb ainult e-poest? Kuidas on lood lehtedega, mis on pühendatud ettevõtte teistele aspektidele?

 

Selle küsimuse vastus on oluline, kuna vastus mõjutab nii disaini kui ka arendustöid lehel. Tähtis on arvestada lehekülje põhistruktuuriga. Kas lehele tuleb „Ettevõttest“, „Privaatsuspoliitika“ või „Müügitingimused“? Kas lehele tuleb blogi? Nendele küsimustele vastuste saamine lihtsustab tarkvara platvormi valimist ja võimaldab ligikaudselt mõista projekti mahtu.

Selliste pealtnäha lihtsate teemade katmine projekti algfaasis aitab ennetada enne lansseerimist hoiduda kliendi poolsest „… ja me tahtsime kirjutada rohkem artikleid oma toodetest.“

Lehekülje struktuuri ja sitemap’ide määramine võimaldab säästa tulevikus aega ja raha peavalule kuluvate rohtude pealt

 

2. Mida täpsemalt hakkad Sa oma e-poes müüma? (eksport, elektroonika, teenused jms)

 

E-kaubandus võib valdkonniti erinevaid vorme võtta. Kas sa oled kunagi ostnud litsentseeritud tarkvara internetist, ja seejärel laadinund selle oma telefoni või arvutisse? See on samuti e-kaubanduse tehing.

Sama kehtib ka näiteks e-raamatutega. Tooted, mis vajavad otsest kohaletoimetamist, on eriomadustega kuna pood peab arvutama tarnehinna. Tehingu sooritamiseks on vaja ka ladu, kus oma tooteid ladustada ning saata. Elektroonilised tooted ja teenused on peaaegu täiesti teistsugune maailm, kuna tuleb määrata kohaletoimetamise viis ja formaat (otse lehe kaudu või saadetakse e-mailile). Kõik need tunnused mõjutavad sinu e-poe funktsionaalsust.

 

3. Kui palju tooteid või teenuseid on plaanis e-poes müüa?

 

Lihtsamalt öeldes, kas e-pood tuleb väike või suur? Mida rohkem tooteid või teenuseid, seda rohkem on e-poes lehekülgi, failide hulka ning andmebaas on mahukam. See on võrdlemisi lihtne; suur lehekülg – palju tooteid, nende jaoks vaja rohkem ruumi, ja vastupidi. Toodete või teenuste arv e-poes mõjutab mälumahtu ning muid struktuurseid komponente.

Alati on parem jätta veidi mängimisruumi ning arvestada suurema mahuvajadusega, kui algsete toodete-teenuste hulga põhjal arvestad. Tulevikus ei tohiks võtta ka üllatusena seda, et uute elementide mahutamiseks tuleb vajadusel ka lehte ümber kujundada.

 

4. Kas e-poes pakutavatele toodetele või teenustele on vajalik luua erinevaid kategooriaid või alamkategooriaid? Kui jah, siis missuguseid?

 

Kui jah, siis kui palju kategooriaid või alamkategooriaid lehele tuleb?

Näide:

    • Kodumasinad <kategooria>
      • Tolmuimejad < alamkategooria>
      • Nõudepesumasinad < alamkategooria>
    • Elektroonika
      • Mängukonsoolid
      • Mobiiltelefonid

On oluline varakult välja selgitada lehekülje struktuur, mis aitab kaasa kolme järgneva punkti puhul:

  • Lihtne kategoriseerimine.
  • Lihtne navigeerimine lehel
  • Integratsioonid

Kui sa lehelt midagi üles ei leia, siis sa seda ka ei osta. Ja kui e-poes pole tooted kategoriseeritud, siis on suurem risk, et kliendid ei leia endale vajalikku toodet. Lahendusena lähevad ja sooritavad nad ostu konkurendi juures, kes on panustanud aega struktuuri loomisele. Kategoriseerimine aitab lihtsustada sarnaste toodete näitamist, mis võib samuti kaasa aidata klientide ostukorve suurendamisele.

 

5. Kas Sinu tooted või teenused vajavad spetsiifilisi atribuute? Milliseid? (Näide: Tootena on t-särk aga valikus on erinevaid suuruseid ja värve.)

 

Mis asjad on atribuudid (attributes)? Need on kui lisakiht toote- ja toote alamkategooriatele. Kui soovid müüa oma e-poes t-särke, siis neil võib olla ka eri värve ja tõenäoliselt ka erinevaid suuruseid. Suurused ja värvid on t-särgi toote atribuudid.

Toome ühe lihtsa näite. E-poes on müügil särk X, mida on nii kollast kui ka punast värvi. Punane särk X on tänu oma atribuudile unikaalne toode, ja seda on ka kollane särk X. Kui e-poes on soov müüa tooteid, millele on võimalik erinevaid atribuute lisada, siis see on kindlasti asi mida tuleks kommunikeerida võimalikult varakult arendajale või disainerile, kes kodulehte looma hakkab.

Sellele küsimusele vastuse leidmine varakult on oluline ka sellepärast, et saada aimu, kuidas koduleht loeb toodete laoseisu, vastavalt atribuutidele.

 

6. Kas e-poodi tuleb ka tooteid, mis on täielikult kohandatud kliendi vajadustele? Missugused tooted?(näiteks kaubamärgiga särk või ettevõtte logoga kalender)

 

Kuigi see võib tunduda väga lihtsana, nõuab sellise funktsionaaluse lisamine lisaarendust. Lehel peab olema vastava toote juures väli, kus huviline saab näiteks oma ettevõtte nime või unikaalse teksti sisestada, mida ta tahab toote küljes näha. Samuti peaks sellisel juhul olema pildi üleslaadimise võimalus.

Selline asi võib olla aktuaalne juhul, kui peate näiteks kingipoodi. Siis on võimalus kliendil valida näiteks teetassile unikaalne tekst või pilt peale.

 

7. Kas e-poes pakutavatest toodetest on ka kvaliteetseid pilte?

 

Kas tootjatel või hulgimüüjatel on toodetele pakkuda ka professionaalseid pilte?

Kindlasti teate ütlust, et pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna. See kehtib samamoodi ka e-poe puhul. Kvaliteetsed pildid mängivad e-poodides väga suurt rolli ja on väga olulised. Hea pilt aitab paremini müüa. Me soovitame võimalusel igast tootest lasta teha professionaalsed tootepildid mitme nurga alt. Sellega kaasneb ka üks väike mure, mis paljudel kahe silma vahele jääb.

Rohkem pilte = rohkem faile veebilehel. Parem kvaliteet = suurema mahuga pilt. On oluline, et pildid oleks veebilehel optimeeritud, et kliendid ei peaks ootama kümneid sekundeid enne, kui need kvaliteetsed pildid lehel ära laevad.

 

8. Missugused tarneviisid e-poodi tulevad?

 

  • Kas transpordi eest tasub klient eraldi, või on see tootehinnas juba arvestatud?
  • Missugune tarnemeetod tundub kõige mõistlikumana sinu e-poe puhul?
    • Täpsed transpordihinnad läbi otselingi teenusepakkujale (DHL, USPS, UPS, FedEx jms);
    • Fikseeritud hind vastavalt asukohale;
    • Tasuta transport alates valitud ostukorvi hinnast
  • Kas e-pood võimaldab kliendile automaatselt transpordi detailid (jälgimiskood)?
  • Kas tellimusi tarnitakse ka nädalavahetustel, pühadel või muude piirangute korral?
  • Millistesse riikidesse pakke saadetakse?

Mitmetel juhtudel jääb e-poe äriidee pooleli just tarnemeetodite välja mõtlemisel. Meie armastame logistikat! Tellimuse täielik täitmine võib olla okkaline rada. Aga ideaalselt täidetud tellimus üllatab alati tellijaid positiivselt ning aitab tekitada püsikliente, kes on lojaalsed. Kindlasti on ka endal kogemusi mõne veebitellimusega, mis jõudis oodatust kiiremini kohale või lubatud ajaks. Sellised tellimused jäävad meelde ja nad tulevad tagasi sinna, kus on võimalik kiirelt vajalikud asjad kätte saada!

Üldiselt integreeritakse e-pood otse transporditeenust pakkuvate ettevõtetega, nagu näiteks FedEx või DHL, et saada teada õige hind vastavalt paki mõõtudele ja kaalule. Paljudel transpordi ettevõtetel on head API ehk rakendusliidese tehnoloogiad ning võimaldavad lisada oma brändingu tunnuseid pakkidele ja siltidele.

Operaatorid nagu näiteks ShipStation, Veeqo või Ordoro integreeruvad mitmete tarnijatega ning võivad protsessi veelgi lihtsamaks muuta. Need operaatorid pakuvad ka jälgimiskoodi, mis suurendab kliendi rahulolu veelgi.

Fikseeritud hinnaga tarne on samuti väga populaarne lahendus. Kliendi jaoks on lihtsam ja meeldejäävam, kui tarnehind on alati sama. See on tihtilugu ka ajendiks suuremale ostukorvi lõppsummale. Muutlik tarnehind võib kliendi ära hirmutada.

Kas transpordi hind sõltub kaalust, suurusest või mõlemast faktorist? See on suur töö kuna iga toote külge peab panema e-poes vastava info. Kas e-poes on plaanis pakkuda tasuta transporti, kui ostukorv ületab teatud summa? Kui ei, siis see oleks siiski üks väga hea variant, mida kaaluda, et tellimuste arvu suurendada.

Kas mõnes riigis on ka tasuta saatmine? Kas võib tekkida olukordi, kus tooteid on vaja eraldi saata? Kas maakonniti võivad saatekulud erineda?

Iga kvalifitseeritud arendaja suudab kõik need erisused lehele implementeerida. Palju lihtsam on sellised funktsionaalsused lehele lisada algfaasis, kui hakata neid tagant järgi lisama. Seetõttu on mõistlik kõigile sellistele detailsetele küsimustele varakult vastused leida – ajaline ja rahaline võit, kuna muidu peab kõik üle kontrollima ja uuendama informatsiooni, et olla kindel tarne korrektses arvutamises lehel.

Samuti peab kõik tarnega seotud piirangud paika panema. Kas saatmine toimub ainult ühes riigis? Kas e-poest on võimalik osta ainult Eestis? Missugustesse riikidesse või piirkondadesse ei saa, ei taha või on raskendatud saatmine? Kõik need detailid mõjutavad seda, kuidas koduleht programmeeritud on.

Transport on modernse e-poe nurgakivi ning seda teemat ei tohiks kunagi tahaplaanile jätta.

 

9. Kas e-poes müüdavatelt toodetelt on vajalik küsida ka käibemaksu? Kas teie toodetele ja teenustele saab eraldi käibemaksu lisada? Kui jah, siis kirjeldage maksureegleid.

 

Maksud on suur osa e-kaubandusest, aga see on siiani teema, kus on jätkuvalt palju halli ala. Valitsused siiani ei reguleeri kõike ja õpivad seda valdkonda. Internet on täna veel suur „piraadimajandus“, kus e-poed ei mõtle maksude peale, välja arvatud suured ettevõtted nagu Amazon.

 

Üldreegel on, et maksustatakse sõltuvalt sellele, kuhu tooted saadetakse. Kui seda teemat endale mitte selgeks teha, võib sellest parajalt peavalu tulla. Kuidas toimub maksustamine riigis, kuhu on plaanis pakke saata? Missugused regulatsioonid on riigis, kust pakid teele lähevad?

Euroopa Liit on alustanud reeglite loomisega ja on maksude kogumise jaoks loonud eraldi üksuse. Kui aga oled riigis, mis ei kuulu Euroopa Liitu, siis võid lihtsalt öeldes neid regulatsioone ignoreerida. Paljud inimesed koguvad makse oma riigis, mitte aga oma riigi väliselt.

Et korrektselt e-poodi teha, tuleks olla teadlik kus ja kuidas makse kogutakse. Siis on võimalik luua maksude tabeleid ja aruandeid veendumaks, et tegutsete maksuseaduste raames.

 

10. Missuguseid maksemeetodeid soovite e-poodi? Kas soovite kasutada ka makseväravat?

 

See on väga oluline punkt. Kaks populaarseimat makseväravat on Stripe ja Paypal. Neid on võimalik kasutada tasuta läbi WordPressi platvormi, mille nimi on WooCommerce. Sellisel viisil on võimalik oma klientidele pakkuda lihtsat, tuttavat ja turvalist viisi toodete või teenuste maksmiseks.

WooCommerce’i platvormile on võimalik seadistada ka muid makseväravaid ning WooCommerce’i Woo laienduste kogumik (Woo Extension Library) on sellisel juhul heaks abimeheks.

Makseväravad pakuvad alternatiivseid maksemeetodeid klientidele, kes pole harjunud või ei taha oma pangakaardi informatsiooni jagada igas e-poes, kust nad oste sooritavad. Paypal, näiteks, ei jaga sellist informatsiooni mitte kellegagi, mis on klientidele sobilik ja meeldiv.

Soovitame läbi mõelda, millist makseväravat on plaanis kasutada, kuna seda on samuti lihtsam seadistada juba arenduse algfaasis. Hiljem selle lisamine nõuab lisatööd, kuna vajalik on muuta seadistusi või mõnel juhul ka ümber mängida disaini.

 

11. Kas soovite müüa liitumistasu põhiseid(subscription) tooteid? Kas e-pood vajab korduvmakse meetodit?

 

Kas klient peab lisaks esialgsele tellimusele ka korduvmaksetega ise arveldama?

Osadel juhtudel on tarvis e-poes müüa liitumistasu põhiseid tooteid/teenuseid või näiteks litsentse erinevate tarkvarade puhul. Korduvmaksete lahendus nõuab lisatööd makseteenuse pakkuja poolt ning lehele implementeerida on võimalik sellist lahendust tänu WooCommerce Subscription Module nimelisele moodulile, mis on WooCommerce’i välja arendatud moodul korduvmaksete otstarbeks.

Korduvmaksete lahenduse lisamine lehele on muutumas ülemaailmseks trendiks, mistõttu on mõistlik sellest rääkida juba enne lehe arendamist.

12. Kas toodetele või teenustele on vaja erisoodustuste funktsionaalsust, nagu näiteks edasimüüjatele, hulgimüüjatele või püsiklientidele?

 

Osadel juhtudel pakuvad poodide omanikud hulgimüüjatele häid allahindluseid. Veebilehe arendaja silmade läbi lahendatakse selline võimalus soodustusega, mis on kasutajakonto põhine. Tavapraktikas on sellised allahindlused fikseeritud protsendiga või oleneb allahindlus ostetud toodete või teenuste arvust.

Spetsiifiliste allahindlustega on mõistlik luua ka erinevad e-poe klientide kategooriad. Näiteks mõne teatud liikmelisuse paketiga (subscription) liitunud kliendid näevad e-poes tooteid, mida teised ei näe. Tooteid kategoriseeritakse osade poodide poolt ka vanusepiirangute alusel. Uuri oma veebilehe arendajalt kuidas sellist lahendust oma e-poodi implementeerida.

Ehk soovid sa eraldada tooted selle järgi, missugused on saadavad hulgi- või edasimüüjatele ja millised tavaklientidele.

Selliseid lahendusi pole keeruline lehele lisada, aga siiski oluline teada anda enne disaini ja arendustöödega alustamist.

 

13. Kas müüdavatele toodetele või teenustele on ka müügilimiiti vaja? (näiteks laoseis või vaba ruum)

 

  • Kas sinu lehel peab olema võimalus näidata toodetel „laost otsas“ tunnust, kui tooted otsa saavad?
  • Kas soovid e-poodi lisada võimaluse kliendil eeltellimusi teha või end ootejärjekorda panna?

See on järjekordne suurem probleem e-poe müüjatele. Mis tasemel laohaldust on vaja? Kas toodete laojääki on vaja klientidele näidata, ja kas ta näeb kui pakutavad tooted on laost otsas? Veel olulisem, kas eeltellimine toodete puhul on e-poes võimalik, et nad saaksid osta ära soovitud tooted ka siis, kui need on laost otsas? Kas ootejärjekorra võimalus on olemas või soovid lihtsalt teavitada kliente, kui toode on jälle laos olemas?

Tähtis asi, mille peale mõelda enne e-poe käivitamist kuna potentsiaalsed kliendid võivad väga pettunud olla kui nad näevad, et mõni toode on laost otsas. Jällegi, kui puudub eeltellimise või ootejärjekorra võimekus, võivad võimalikud kliendid suurema tõenäosusega minna ja osta vajalikud asjad konkurendi käest.

 

14. Kas e-poodi on vaja ka integreerida mõne olemasoleva süsteemiga? Kui jah, millistega?

 

  • Raamatupidamistarkvara
  • Laohaldustarkvara
  • Kliendihalduse tarkvara
  • SEO ja SMM lahendused

Integratsioonid on üheks olulisemaks osaks e-poes. Kui pole plaanis integreerida ühegi lahendusega või integratsioon on valesti tehtud, siis võib see ärile suurt kahju tuua. Rääkimata ajalisest lisatööst, kui mõni raamatupidamise- või laohaldustarkvaraga integratsiooni tehtud.

Kui oluline on sünkroniseerida e-poe andmeid erinevate tarkvaradega? Või e-mailiga? Kas vajad Quickbooks’i, Salesforce’i või Mailchimpi uudiskirjade lahendust? Turul on sadu integratsioone, mitmed neist on kriitilised e-poe edukaks haldamiseks ja kasvuks.

Kui ise pole selle peale mõelnud, tasub küsida oma koostööpartnerilt, kes e-poodi arendab, erinevatest võimalikest variantidest. Seejärel saad valida parimad lahendused vastavalt oma vajadustele.

 

15. Kas soovite lisada ka filiaalsüsteemi (affiliate) või referral programmi?

 

See on küllaltki lihtne kuid vajalik küsimus. Arendajad peaksid teadma kõigist sellistest soovidest kuna soovituste lingid ja sidusettevõtte programmid nõuavad samuti ka maksete tegemist. Üks populaarseid võimalusi on AffiliateWP, millel on hulgaliselt lisasid.

 

16. Missugust raporteerimist kodulehelt vajate?

 

  • E-mail iga tellimuse jaoks
  • Tellimuste manuaalne töötlemine e-poe lehel
  • Igapäevased kokkuvõtted transpordi arvetest

See protsess on tihti koht, mis tähelepanuta jäetakse, kuid on äärmiselt oluline. See hõlmab ka e-maile mis klientidele saadetakse pärast tellimuse tegemist, millal tellimuse täidad või millal potentsiaalne klient oma ostukorvi tühjendab.

Õnnelik klient on teadlik klient, mistõttu on ka oluline, et selline e-mailide automaatse saatmise võimekus e-poes olemas oleks.

Tellimuste e-mailid on WooCommerce’i sisse ehitatud ja sul on võimalus e-kirja vormi ning kulgu vastavalt oma vajadustele kohandada. E-mailid, mis toimivad ka arvena, võivad olla heaks kohaks lisamüügi tegemiseks, kuna seal on võimalus teavitada kliente ka teiste sarnaste toodete kohta.

Sama kehtib ka sisemiste teavituste puhul. Kas sina ja sinu meeskond saavad teavitusi tellimuse tegemisest e-poest? Kuidas sa vaatad e-pooes oma tellimusi? Kas saad e-maili tellimusest, või jälgid käsitsi oma e-poest tellimusi? Raporteerimise lahendus mõjutab otseselt tööprotsessi ja e-poe haldamisele kuluvat aega, mistõttu on see väga oluline.

 

17. Kas e-pood tuleb ühe- või mitmekeelne?

 

Kui sa ei taha, et su kliendil tekiks e-poes keelelisi probleeme või ta ei tunneks ennast kõrvalejäetuna? Tahad suurendada oma potentsiaalset klientuuri ja anda võimalus oma toodetega tutvuda ja tellida ka ainult vene keelt või inglise keelt kõnelevale klientuurile?

Tasub mõelda oma lehe mitmekeelsuse võimaluse peale. Turul on mitmeid teenuseid, mis aitavad hõlpsasti aru saada kliendist, kes e-poe lehele tuleb, ja määrata talle automaatselt keel, mida ta kõneleb (näiteks WP Engine GeoIP).

Su e-pood võib olla vajadusel suuteline valima kindlat keelt olenevalt linnast, maakonnast, vallast või isegi postiindeksi põhiselt. Alati on võimalus lisada ka kodulehele menüüsse keele vahetamise võimalus.

Kui sinu kliendid „tunnevad end kui kodus“, siis nad on rohkem altid sooritama ostu. Keelebarjäär on sama hästi, kui müügibarjäär. Klient jääb saamata ja müük jääb tegemata.

 

18. Kas e-pood peab olema võimeline vastu võtma erinevaid valuutasid maksmisel?

 

  • Kas valuuta valitakse e-poes automaatselt vastavalt külalise IP aadressile, millega ta lehte külastab? Või valitakse valuuta lõpliku tarneaadressi alusel?
  • Kas mu e-poodi on vaja võimalust klientidele kurssi vahetada?
  • Kas kurss arvutatakse ühe hinna põhiselt? EUR ja kõik muud valuutad sama kursimääraga? Või fikseeritud hind iga erineva valuuta puhul?

Täpselt nagu mitmekeelsuse võimekus, on väga oluliseks muutumas e-kaubanduses ka erinevate valuutade tugi. Kliendid tunnevad end mugavamalt ostes valuutakursiga, mida nad kõige rohkem igapäevaselt kasutavad.

Variante on mitmeid, aga kaks peamist on järgnevad:

Fikseeri kõik hinnad EUR (või sinu põhilise kursi alusel) ja seejärel kasuta hetkel kehtivat valuutakurssi teiste valuutade jaoks oma lehel. Määrad hinna iga valuuta jaoks eraldi (näiteks kui määrad tootele hinna 15 USD, siis EUR on 13, ja nii edasi). Teises näites valuutakurssi ei ole arvestatud ja saad muuta käsitsi hindasid kui valuutakursid varieeruvad liigselt.

Samuti on oluline välja mõelda, milliste näitajate alusel klient mingit valuutat näeb. Kas kliendi valuuta määratakse automaatselt IP-aadressi põhiselt? Kas see määratakse tarneaadressi alusel? Kas see on automaatne või iga külaline saab ise valida endale sobiva kursi? Kui jah, siis kas nad saavad muuta e-poes oma valuutat erinevate tellimuste puhul?

On, millele tähelepanu pöörata.

 

19. Kas on vajalik importida või üle tuua andmeid uuele lehele?

 

Olenevalt vana lehe suurusest, võib olla tegemist väga mahuka ülesandega. Keskmisele e-poele, täielik migratsioon nõuab kogu andmestiku importimist- klientide andmed, toodete andmed, pildid ja palju muud. Kas oled teinud ka varukoopiaid? Mis platvormilt üleminekut teha vaja on?

E-pood võib võtta väga palju ruumi, mistõttu võib olla ka väga mahukas kogu see protsess. Muidugi on erinevaid tööriistu, mis aitavad kogu protsessi lihtsustada. Koostööpartner, kes e-poodi teeb, peab aga teadma milleks valmistuda, et kogu üleminek võimalikult sujuvaks ja valutuks teha.

 

20. Kas olete mõelnud ka veebimajutuse peale, kui jah siis millisele?

 

Nüüd, kui oled paika pannud ja välja selgitanud, mida klient vajab ja kuidas tema ostuprotsessi võimalikult mugavaks teha, tuleb selgeks teha kus koduleht asuma hakkab. Kas sul on aega ja ressursse, et veebilehte ise majutada? Või pakub koostööpartner majutamise võimalust? Ehk on vaja majutusteenuse pakkuja abi?

Et oleks garanteeritud korralik maht, veebilehe maksimaalne ülesoleku aeg, tugi ja kasutusmugavus, siis majutusteenuse pakkuja on parim valik. Nemad võtavad enda peale põhiosa tööst ja sina saad kasu nende kogemustest ja teadmistest. Kogemused on eriti vajalikud, kui tekib mõni tõrge või probleem. Hea majutus tagab, et võimaldatud oleks e-poe kiire reageerimine ja saadavus kui kasvab maht planeeritud või mõnikord ka planeerimata liikluse kasvu tõttu lehel.

Majutusteenuse pakkuja tegeleb samuti turvalisuse, tagavarakoopiate ja muude vajalike asjadega. Arendajatel on samuti alati lihtsam keskenduda sisulisele tööle kui lehekülg on juba majutatud hea teenusepakkuja juures. See annab neile kõik tööriistad, et täielikult teostada kõiki ülesandeid, muretsemata serverite hoolduse ja tõrgete pärast.

 

21. Kuidas saab veebimajutus hakkama vahemällu salvestamisega (caching)?

 

Parema jõudluse ja mahu saavutamiseks peab leht oleme cache’itud, kuid e-kaubanduse lehtedel ei ole see nii lihtne, kui tavalisel veebilehel.

Ostukorvi ja kassa lehtede cache’imine võib tekitada ootamatuid probleeme ja lehe „katki“ teha.

Pärast veebimajutaja valimist on tähtis tutvuda nende caching reeglitega ja teha vajalikke muudatusi, et kindlustada mugav müügiprotsess kliendile kodulehel. Alati tuleks küsida oma koostööpartnerilt, kes lehte arendab, sellekohast infot.

 

Kokkuvõte

Võid pärast selle lugemist mõelda, et tegevusi ja reegleid on liiga palju, aga e-kaubandus ei olegi nii väga lihtne, kui seda õigesti teha. Kui e-poodi luues teha korralikku eeltööd ja mõelda läbi eelnevalt välja toodud punktid ja ennast asjadega kurssi viia, tasub see ennast mitmekordselt ära. Kui kõikide probleemide või takistustega üheaegselt alguses tegeleda, on hiljem e-pood juba lansseerides efektiivne ja saab keskenduda muudele asjadele, kui probleemidega tegelemine.

Selline hoolikas ettevalmistamine aitab luua usaldusväärseid suhteid nii arendaja kui ka kliendi vahel, mis omakorda loob produktiivseks tööks mugavaima õhkkonna.

E-poe loomine on nüansirohke ja algfaas võib võtta väga palju aega, aga see-eest on selle haldamine ja efektiivsus tänu põhjalikule eeltööle palju lihtsam.

 

Telli uus e-pood meilt – w3b@w3b.ee – Toetame sind enam kui 10 aastase kogemusega!

Share

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga